GPS op de iPhone, niet perfect maar toch leuk om te hebben.

3 03 2009

Gisteren is xGPS 1.2 uitgebracht voor de iPhones die gejailbreaked zijn. Op iPhoneclub werd het dan ook redelijk groot aangekondigd, aangezien veel iPhone-bezitters met smart zaten te wachten op een gesproken GPS-programma. Ze hebben er dan ook meteen een kleine review bij gemaakt en het beviel de reviewer redelijk goed. De eerste reacties waren positief, maar toen wat meer mensen het programma gedownload hadden viel het toch wat tegen. Zo hapert het kaartje af en toen en zit de pijl die je locatie aangeeft niet altijd correct. Ook wordt niet altijd de optimale route berekend, maar zover ik weet gebeurt dat zelfs bij de ‘echte’ GPS-systemen. Niet echt een big deal dus. Wat wel weer een groot voordeel van het programma is, is dat het een offline versie heeft waardoor je niet je 3G aan hoeft te zetten(heel voordelig in het buitenland). Wel moet je die eerst downloaden. Dit heeft de ontwikkelaar van xGPS gelukkig wel goed geregeld: Je kan via de website een manager downloaden en via dat programma de kaarten downloaden en naar je iPhone sturen.

Zelf heb ik (natuurlijk) ook een jailbroken iPhone en heb het dan ook meteen geinstalleerd en getest. Mijn voornaamste probleem was mijn eigen positie te voorschijn toveren. Dit is dan ook nog steeds niet gelukt, maar daar ben ik niet bij blijven zitten. Ik heb dus gewoon mijn beginpositie zelf in gevoerd en ik moet zeggen, hij doet het redelijk goed. Hieronder nog wat foto’s van Iphoneclub.nl.

Startscherm xGPS

Startscherm xGPS
Routemanager
Routemanager
Route invoeren

Route invoeren


Acties

Information

Geef een reactie

